Nieuws - meest recent

België behoort wereldwijd tot de landen met de hoogste flessenwaterconsumptie. In de maand mei proberen we in het kader van ‘Plasticvrij Mei’ zo weinig mogelijk plastic te verbruiken. Wegwerpplastic is namelijk een wereldwijd probleem. Elke minuut komt er een volle vrachtwagen plastic in onze zeeën bij.
De eenvoudigste manier om minder plastic te verbruiken? Meer kraantjeswater drinken! Daar is geen verpakking voor nodig. Doe jij mee? 

België behoort wereldwijd tot de landen met de hoogste flessenwaterconsumptie. In de maand mei proberen we in het kader van ‘Plasticvrij Mei’ zo weinig mogelijk plastic te verbruiken. Wegwerpplastic is namelijk een wereldwijd probleem. Elke minuut komt er een volle vrachtwagen plastic in onze zeeën bij.
De eenvoudigste manier om minder plastic te verbruiken? Meer kraantjeswater drinken! Daar is geen verpakking voor nodig. Doe jij mee? 

België behoort wereldwijd tot de landen met de hoogste flessenwaterconsumptie. In de maand mei proberen we in het kader van ‘Plasticvrij Mei’ zo weinig mogelijk plastic te verbruiken. Wegwerpplastic is namelijk een wereldwijd probleem. Elke minuut komt er een volle vrachtwagen plastic in onze zeeën bij.
De eenvoudigste manier om minder plastic te verbruiken? Meer kraantjeswater drinken! Daar is geen verpakking voor nodig. Doe jij mee? 

Zo eens in het jaar zwaaien alle organisaties die op de een of andere manier woordkunstenaars een platform geven de deuren extra hard open. En dit onder impuls van de Letterzetter, Jonas Bruyneel.

Op vrijdag 15, zaterdag 16 en zondag 17 maart 2019 is er met de vierde editie van Memento een heus woordfestival in Kortrijk. Deze keer trekt de karavaan terug naar het centrum van Kortrijk, met het Conservatorium, Boekenhuis Theoria, de Kreun en Pand.A als vuurtorens.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.