Nieuws - meest recent

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In september ‘17 startte de bouw- van een fiets- en bustunnel in de Zandstraat. Massieven en de aard van de ondergrond verhinderen dat de aannemer de tunnel op de geplande manier kan uitvoeren. Het studiebureau en Infrabel zoeken verder naar een uitvoerbare oplossing.. De werken aan de fiets- en bustunnel in de Zandstraat hierdoor ten vroegste opstarten in het voorjaar van 2021. De bouw van de ondergrondse parking onder het Conservatoriumplein en Tolstraat en de bouw van de wegtunnel onder de Zandstraat kunnen ondanks deze stilstand wèl opstarten na het bouwverlof van 2019.

In april 2017 verscheen op het Stationsplein een fietsenstalling van 1000 plaatsen. Deze tijdelijke stalling vervangt de stallingen die in de omgeving verdwenen voor de werforganisatie van het Stationsproject. Over de functionaliteit ervan bestaat geen twijfel. De meningen over het ontwerp zijn wel verdeeld. De koele sfeer oogstte wat kritiek in de buurt. Het stadsbestuur plantte daarom in het voorjaar al Elzen en Hertshooi. Kunstenaar Bert Vanwynsberghe schilderde nu in 13 fases een trompe l'oeil die het Hertshooi laat overvloeien op de betonnen wand. De fietsenstalling oogt nu groen, warm en uitnodigend. Dit kunstwerk blijft er tot het Stationsplein heringericht wordt. De stad trok hiervoor een budget uit van 22.000 euro.